Credifin incassobureau

Credifin Nederland biedt online incasso mogelijkheden via een No cure No pay principe. Dat betekent dat als zij de opdracht aannemen en jouw achterstallige facturen worden niet betaald, hoef jij ook niet voor hun diensten te betalen. Credifin is altijd op zoek geweest naar innovatieve ideeën binnen hun vakgebied en daarbij speelt de website tegenwoordig een belangrijke rol.

Client:Credifin NederlandUX & Design:DezzignDevelopment:Pingwin

De aanpak

In 2018 werd ik gevraagd door Credifin Nederland om haar logo een “naar deze moderne tijd te brengen”. Een opfrisbeurt was op zijn plaats. Het veranderen van je logo is een delicate kwestie, want het is toch HET herkenningspunt van je bedrijf en je uitstraling. Een rebranding moet dan moet dan ook enigszins aansluiten bij de huidige uitstraling van het bedrijf.

Het huidig logo bestond uit veel elementen en vormen wat zorgde voor veel onrust. Daarnaast is het logo bijvoorbeeld moeilijk toepasbaar op diverse social media. Het nieuwe logo moest dus simpel van vorm en multi inzetbaar zijn.

De uitkomst is een logo dat bestaat uit een beeldmerk en naam die los van elkaar te gebruiken is. Het beeldmerk is 1 element dat uit 1 kleur bestaat. Hierdoor is het het logo heel flexibel en te gebruiken in diverse vormen.

Tabel

Rebranding

Nadat we in 2018 het logo een opfrisbeurt hadden gegeven was het tijd om een jaar later ook de gehele branding rondom het logo op te frissen en van een moderne look te voorzien.

De branding van Credifin is altijd eigenzinnig en modern geweest. Maar ook donker van kleurstelling, de kleur rood draagt eerder een gevoel van gevaar/negatief uit en daar wilde het bedrijf een ommekeer in aanbrengen. Een hele frisse look and feel in combinatie met eigenzinnige kleurencombinaties en illustraties ter ondersteuning van de informatievoorziening.

TabelTabel

Illustraties

Ter ondersteuning van alle informatie die er te vinden is op de site hebben we gekozen om illustraties toe te voegen aan de website. Naast dat dit een frisse en speelse look and feel veroorzaakt helpt het ook als ondersteuning bij bepaalde teksten of pagina’s.

Alle illustraties zijn op maat gemaakt voor de klant en zijn als geheel 1 uniforme set. Elementen worden hergebruikt om eenheid te creëren en herkenning naar de gebruiker.

TabelTabel

Het resultaat

De kleuren, het lettertype, het logo en de illustraties zijn de basiselementen voor het opzetten van een nieuw website design. Hieronder is het resultaat te zien na de rebranding. Om de site te bekijken kunt u naar credifin-nederland.nl

Site example